Het is zover, vanaf nu gebruikt u ons nieuwe online verzendsysteem!
Een verzendsysteem die u ook nog eens goed kan gebruiken op mobiel en tablet. Daarmee maken we het u makkelijker om zendingen te traceren als u bijvoorbeeld onderweg bent, en even geen toegang heeft tot een laptop of desktop.
Benieuwd naar de nieuwe functies of kan u iets niet vinden? Naast dat het menu (inklapbaar) nu aan de linkerkant te vinden is zijn er nog meer belangrijke wijzigingen die we voor u op een rijtje hebben gezet.
Snel naar:
↳ FAQ
↳ Track & trace pagina van de vervoerder
↳ E-mailnotificatie met track & trace instellen
↳ Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending
↳ Inbox
Dashboard (nieuw)
FAQ (nieuw)
Veelgestelde vragen en handleidingen vind u in deze nieuwe kennisbank: support.parcelpro.nl
Hoe kom ik in de kennisbank? Via het verzendsysteem heeft u onder andere deze manieren:
- De makkelijkste manier is via het menu links, klik onderaan op Hulp nodig? en ga naar Bekijk onze kennisbank.
- Via het dashboard bij Heb je een vraag?.
Of sla de kennisbank op als favoriet in uw browser! https://support.parcelpro.nl/
Haalservice (pick-up)
Hoe werkt de nieuwe haalservice aanvraag? De haalservice is nu een nieuw menu-item in het hoofdmenu (links). Voor een incidentele haalservice moet u een of meerdere zendingen selecteren, een tijdsvenster kiezen en klikken op Verstuur aanvraag.
Standaard afzender
Hoe kan ik een standaard zendingtype instellen?
Track & trace pagina van de vervoerder
De link naar de track & trace pagina van de vervoerder kunt u terugvinden in het zendingen overzicht. Ga met uw muis over de regel van de zending die u wilt volgen en klik rechts op het truck icoon om naar de track & trace te gaan. Als u op meer informatie klikt krijgt u een kaartweergave van de zending.
E-mailnotificatie met track & trace instellen
U kan de e-mailnotifcatie aanpassen en aan/uitzetten. Ga via het menu Instellingen naar e-mailnotificatie.
Activeer de e-mailnotificatie door de schuifbalk naar rechts te swipen bij Activeer e-mailnotificatie. Vervolgens kunt u het onderwerp en de inhoud van het bericht bepalen.
Meer uitleg over het invullen van de e-mailnotificatie vind u via onderstaande link.
Kan ik track & trace e-mails versturen?
Rapportage (nieuw)
Naast het rapport status hebben we nu ook het rapport aantallen voor u gemaakt. Hier kunt u vergelijken en heeft u een heleboel filtermogelijkheden zoals vervoerder, land, extra service, bron.
Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending
Als u een nieuwe zending aan het maken bent begint u bij de afzendergegevens controleren, vult u de ontvangergegevens in, geeft u pakket/pallet kenmerken (afmetingen / gewicht) op en scrollt u helemaal onderaan op de pagina naar het blok Verzendmethode. Hier kiest u een vervoerder en verzendmethode.
Vindt u dit te ver scrollen? U kunt rechtsboven op de pagina kiezen tussen een Snelle weergave of Geavanceerde weergave. Bij snelle weergave hoeft u minder te scrollen om de verzendmethode in te stellen / te bekijken. Heeft u een voorkeur? Sla deze dan op via het menu Instellingen > Algemeen > Nieuwe zending scherm en kies uw standaard weergave om een zending in te voeren of te bekijken.
Accountgegevens
Accountgegevens kunt u vinden en/of instellen via het menu rechtsboven. Eerst ziet u gelijk uw accountnummer, het is voor ons handig als u dit nummer eerst doorgeeft als u belt met een van onze medewerkers. Daaronder kunt u klikken op Mijn account. Hier kunt u o.a. een e-mailadres opgeven voor facturen en uw rekeningnummer / adres / wachtwoord wijzigen.
Waar kan ik mijn accountgegevens vinden of wijzigen?
Inbox
Inbox berichten zijn te vinden via het belletje rechtsboven. Hier krijgt u nu ook notificaties. In het oude systeem boven de zendingen pagina zag u een balk als er een storing of staking bij een vervoerder was. In het nieuwe systeem zult u dit soort berichten hier terugvinden.
Nieuw wachtwoord
Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u een nieuwe aanvragen via de inlogpagina.
- Ga naar de inlogpagina van het verzendsysteem en klik op de button wachtwoord vergeten?
- Vul uw e-mailadres in en klik op versturen
- U ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen
- Open de link en stel een nieuw wachtwoord in
Niet kwijt maar wilt u uw wachtwoord wijzigen? Klik dan in het menu rechtsboven op Mijn account. Scroll naar beneden naar het blok Wachtwoord en klik op Wijzigen. Vul uw huidige en een nieuw wachtwoord in en klik op Opslaan.