Waar kunnen je we mee helpen?

Nieuw verzendsysteem: de belangrijkste wijzigingen

Het is zover, vanaf nu gebruikt u ons nieuwe online verzendsysteem!

Een verzendsysteem die u ook nog eens goed kan gebruiken op mobiel en tablet. Daarmee maken we het u makkelijker om zendingen te traceren als u bijvoorbeeld onderweg bent, en even geen toegang heeft tot een laptop of desktop.

Benieuwd naar de nieuwe functies of kan u iets niet vinden? Naast dat het menu (inklapbaar) nu aan de linkerkant te vinden is zijn er nog meer belangrijke wijzigingen die we voor u op een rijtje hebben gezet.

Snel naar:

Dashboard (nieuw)

Tarieven

FAQ

Haalservice (pick-up)

Standaard afzender

Track & trace pagina van de vervoerder

E-mailnotificatie met track & trace instellen

Rapportage (nieuw)

Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending

↳ Accountgegevens

Inbox

Nieuw wachtwoord
 

Dashboard (nieuw)

En opeens is daar na het inloggen een nieuw dashboard, even iets anders binnenkomen dan voorheen. Het dashboard wordt automatisch geopend. Zo niet, is dit dashboard ook te vinden in de menubalk aan de linkerkant.

In één overzicht ziet u de status (nieuw - verzonden - aandacht vereist - actie vereist) van uw zendingen sinds uw laatste inlog, een grafiek met een overzicht van uw aantal zendingen de afgelopen maanden en een paar veelgestelde vragen uit (en met link naar) onze kennisbank.

dashboard
 

Tarieven

De nieuwe tarievenpagina met de Parcel Pro abonnementen zijn te vinden via het menu Financieel > Abonnement.

Abonnement pagina

Waar kan ik de tarieven terug vinden?
 

 

FAQ (nieuw)

Veelgestelde vragen en handleidingen vind u in deze nieuwe kennisbank: support.parcelpro.nl

Hoe kom ik in de kennisbank? Via het verzendsysteem heeft u onder andere deze manieren:

  1. De makkelijkste manier is via het menu links, klik onderaan op Hulp nodig? en ga naar Bekijk onze kennisbank.
  2. Via het dashboard bij Heb je een vraag?.

Of sla de kennisbank op als favoriet in uw browser! https://support.parcelpro.nl/

kennisbank


Haalservice (pick-up)

Hoe werkt de nieuwe haalservice aanvraag? De haalservice is nu een nieuw menu-item in het hoofdmenu (links). Voor een incidentele haalservice moet u een of meerdere zendingen selecteren, een tijdsvenster kiezen en klikken op Verstuur aanvraag.

haalservice nieuw verzendsysteem

 


Standaard afzender

U kunt uw standaard afzender instellen via het menu Instellingen > Standaard verzendwijze. Klik bij afzender op aanpassen, pas uw gegevens aan en klik onderaan de pagina op Opslaan.

Standaard verzendwijze pagina verzendsysteem

Hoe kan ik een standaard zendingtype instellen?

 


Track & trace pagina van de vervoerder

De link naar de track & trace pagina van de vervoerder kunt u terugvinden in het zendingen overzicht. Ga met uw muis over de regel van de zending die u wilt volgen en klik rechts op het truck icoon om naar de track & trace te gaan. Als u op meer informatie klikt krijgt u een kaartweergave van de zending.

zendingen overzicht track & trace

zendingen overzicht meer informatie


E-mailnotificatie met track & trace instellen

U kan de e-mailnotifcatie aanpassen en aan/uitzetten. Ga via het menu Instellingen naar e-mailnotificatie.

Activeer de e-mailnotificatie door de schuifbalk naar rechts te swipen bij Activeer e-mailnotificatie. Vervolgens kunt u het onderwerp en de inhoud van het bericht bepalen.

Meer uitleg over het invullen van de e-mailnotificatie vind u via onderstaande link.

e-mailnotifcatie instellen

Kan ik track & trace e-mails versturen?

 

Rapportage (nieuw)

Naast het rapport status hebben we nu ook het rapport aantallen voor u gemaakt. Hier kunt u vergelijken en heeft u een heleboel filtermogelijkheden zoals vervoerder, land, extra service, bron.

rapportage aantallen


Verzendmethode / vervoerder kiezen bij het aanmaken van een zending

Als u een nieuwe zending aan het maken bent begint u bij de afzendergegevens controleren, vult u de ontvangergegevens in, geeft u pakket/pallet kenmerken (afmetingen / gewicht) op en scrollt u helemaal onderaan op de pagina naar het blok Verzendmethode. Hier kiest u een vervoerder en verzendmethode.

verzendmethode nieuwe zending

 

Vindt u dit te ver scrollen? U kunt rechtsboven op de pagina kiezen tussen een Snelle weergave of Geavanceerde weergave. Bij snelle weergave hoeft u minder te scrollen om de verzendmethode in te stellen / te bekijken. Heeft u een voorkeur? Sla deze dan op via het menu Instellingen > Algemeen > Nieuwe zending scherm en kies uw standaard weergave om een zending in te voeren of te bekijken.
 

nieuwe zending snelle weergave klikken

Nieuwe zending snelle weergave verzendmethode

 

Accountgegevens

Accountgegevens kunt u vinden en/of instellen via het menu rechtsboven. Eerst ziet u gelijk uw accountnummer, het is voor ons handig als u dit nummer eerst doorgeeft als u belt met een van onze medewerkers. Daaronder kunt u klikken op Mijn account. Hier kunt u o.a. een e-mailadres opgeven voor facturen en uw rekeningnummer / adres / wachtwoord wijzigen.

mijn account menu

Waar kan ik mijn accountgegevens vinden of wijzigen?

 

Inbox

Inbox berichten zijn te vinden via het belletje rechtsboven. Hier krijgt u nu ook notificaties. In het oude systeem boven de zendingen pagina zag u een balk als er een storing of staking bij een vervoerder was. In het nieuwe systeem zult u dit soort berichten hier terugvinden.

notificaties nieuw verzendsysteem
 


Nieuw wachtwoord

Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u een nieuwe aanvragen via de inlogpagina.

  1. Ga naar de inlogpagina van het verzendsysteem en klik op de button wachtwoord vergeten?
  2. Vul uw e-mailadres in en klik op versturen
  3. U ontvangt een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen
  4. Open de link en stel een nieuw wachtwoord in

Niet kwijt maar wilt u uw wachtwoord wijzigen? Klik dan in het menu rechtsboven op Mijn account. Scroll naar beneden naar het blok Wachtwoord en klik op Wijzigen. Vul uw huidige en een nieuw wachtwoord in en klik op Opslaan.

mijn account pagina

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 23 oktober 2019