Waar kunnen we je mee helpen?

Adres kan niet gevalideerd worden

Deze melding wordt alleen gegeven bij het (handmatig) invoeren van een zending of het openen van een bestaande zending. Niet in het lopende zendingen overzicht.

Tijdens het invullen van het adres worden de gegevens gevalideerd via Pro6PP, Google Maps of OpenStreetMap. Wanneer dit niet gevalideerd kan worden (geen of afwijkend resultaat) worden de invulvelden oranje omlijnd. Dit betekent niet dat het adres onjuist is. Het verzendlabel kan afgedrukt worden.  Let op! dit is op eigen risico.

In de checks die we doen zijn we afhankelijk van de data die de betreffende partijen beschikbaar stellen. Ook de schrijfwijze kan leiden tot een andere uitkomst. Vandaar dat we aangeven om het adres te controleren bij de melding Dit adres kan niet gevalideerd worden. In de meeste gevallen komt de zending gewoon aan omdat de consument zelf weet waar hij woont, maar we creëren aandacht voor het ingevoerde adres wat ‘mogelijk’ fout kan zijn om retourzendingen te voorkomen.

Advies
Controleer het adres via bijvoorbeeld Google Maps. Geeft Google Maps een geldig resultaat? Dan kun je er vanuit gaan dat het adres valide is. Dit blijft op eigen risico.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 26 juni 2023