Waar kunnen we je mee helpen?

MyShop handleiding

logo myshopDit is de gebruikershandleiding voor onze MyShop app. Bij vragen kunt u support aanvragen via een mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar 085 273 2785. Kijk voor de meest recente informatie m.b.t. de MyShop app in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > MyShop. Wij horen graag wat uw bevindingen zijn m.b.t. deze koppeling. Met uw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.

Hoe werkt het?

Een order wordt automatisch doorgezet naar Parcel Pro op het moment dat deze betaald is, waarna de track & trace code van de aangemaakte zending wordt teruggeschreven naar MyShop.

De streepjescode op de pakbon kan worden gescand, waarna de zending vanuit Parcel Pro wor dt geselecteerd om het label af te drukken. Parcel Pro meldt de zending aan bij de vervoerder van uw keuze (DHL, DHL Express, DPD, Fietskoeriers.nl, GLS, PostNL, Red je Pakketje, UPS) zodat de zending traceerbaar wordt voor de ontvanger.

Het afgedrukte label plakt u op de zending en levert u in bij een afleverpunt, of worden bij u opgehaald door de vervoerder wanneer u dagelijks veel zendingen heeft. 

Installeren

De installatie vindt plaats vanuit de App Store in de backoffice van uw MyShop webshop. De app van Parcel Pro vindt u in de categorie Verzending.

  1. Klik op installeer app om Parcel Pro te koppelen.
  2. Vul in het eerste scherm uw MyShop accountgegevens in om toegang te verlenen een app te installeren.
  3. In de vervolgstap vult u uw Parcel Pro accountgegevens in.
  4. Parcel Pro installeert tot slot de "webhook" die een zending aanmaakt wanneer een order betaald is.
Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 22 januari 2020