Waar kunnen we je mee helpen?

Mijnwebwinkel handleiding

Dit is de installatiehandleiding voor het koppelen van u Mijnwebwinkel omgeving met het verzendsysteem van Parcel Pro. Bij vragen kunt u via ict@parcelpro.nl of het telefoonnummer 085 273 2785 support aanvragen. Kijk voor de meest recente informatie m.b.t. de koppeling met Mijnwebwinkel in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > Mijnwebwinkel. Wij horen graag wat uw bevindingen zijn m.b.t. tot onze module. Met uw feedback maken wij de module steeds een stap beter.


Installeren

Het installeren van de koppeling bestaat uit een paar stappen die in de omgeving van Mijnwebwinkel en in het verzendsysteem van Parcel Pro dienen te worden uitgevoerd.

Stap 1
Ga naar uw Mijnwebwinkel omgeving. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op de groene button Inloggen.

Stap 2
We gaan nu een API key genereren voor het opzetten van een koppeling tussen de Mijnwebwinkel omgeving en het verzendsysteem van Parcel Pro.

Wanneer u zich in de backend van Mijnwebwinkel bevindt moet u verder navigeren naar Instellingen en vervolgens klikken op het menu item API.

stap 2

Stap 3
Vervolgens komt u in het scherm waar al uw eerder gegenereerde API keys worden weergegeven. U kunt hier kiezen door op de button Token toevoegen te drukken om een nieuwe token/API Key te genereren. 

stap 3

Stap 4
Er zal zich een nieuwe pagina openen waar verschillende opties worden gevraagd om in te vullen voor het toevoegen van de API key. Kies de partner die de API key zal gaan gebruiken, hierbij selecteert u de optie Shops-United(Parcel Pro). De token/API key wordt bij het opslaan automatisch gegenereerd door Mijnwebwinkel. Vervolgens kiest u of voor een beperkte geldigheid of een onbeperkte. Voor het werken van de token moet deze de status actief bezitten. Als laatste druk u op de button opslaan om de token/API key te genereren.

stap 4

stap 4

Stap 5
Na het opslaan van de API key wordt u terug genavigeerd naar het overzicht met tokens/API keys, hier zal nu ook de nieuwe API key voor Parcel Pro worden getoond. Wanneer u bij de token/API key met de omschrijving Parcel Pro klikt op Toon token wordt de gegenereerde API key getoond, deze heeft u nodig om in te voeren in het verzendsysteem bij stap 7. Noteer of kopieer de token/API key voor later gebruik.

stap 5

Na het uitvoeren van deze stap zijn alle benodigde handelingen in Mijnwebwinkel voltooid en kunt u verder gaan met stap 3 voor het instellen van de koppeling in het verzendsysteem van Parcel Pro

Stap 6
Login op uw account in het verzendsysteem met uw e-mailadres en wachtwoord.

Stap 7
Ga via het menu Instellingen > Koppelingen > Mijnwebwinkel naar de instellingen voor de koppeling met Mijnwebwinkel.

In het scherm bevindt zich het formulier voor het instellen van de koppeling en de nodige informatie betreft de koppeling met Mijnwebwinkel. Wanneer u de koppeling wilt maken met het verzendsysteem van Parcel Pro dient u in het invoerveld met Key de eerder gegenereerde API key tijdens stap 5 in Mijnwebwinkel in te voeren.

Bij het invoerveld met Tag is type van de koppeling gedefinieerd in dit geval API. De velden met ID en LoginId worden door ons automatisch ingevuld met de benodigde gegevens. Het invoerveld Blokkade is nu niet van toepassing meer informatie hiervoor vindt u in de FAQ.

stap 7

Wanneer de benodigde invoervelden zijn ingevuld klikt u op de button Verbinden om de koppeling tussen het verzendsysteem en Mijnwebwinkel te creëren. Als bij het opslaan van de koppeling de onderstaande melding met Succes! wordt getoond is de koppeling tussen Mijnwebwinkel en het verzendsysteem van Parcel Pro voltooid.

Nieuwe zendingen zullen automatisch worden doorgestuurd naar Parcel Pro.

 

Pakketpunt keuze in Mijnwebwinkel checkout

Via ParcelPro kunt u bijv. PostNL’s PakjeGemak instellen als verzendoptie in de checkout van uw webwinkel. Uw klanten kunnen op deze manier kiezen om het pakket te laten bezorgen op een postkantoor of servicepunt. Deze optie is afhankelijk van de door u toegevoegde vervoerders en beschikbaar voor DHL, DPD, GLS, UPS en PostNL. Volg onderstaande stappen om via een eenvoudige wijze succesvol de pakketpunt checkout optie in te stellen voor uw MijnWebwinkel shop. Let op: een Google-account is vereist.

Stap 1
Stuur een e-mail naar ict@parcelpro.nl met daarin het e-mailadres van uw Google account. Hiermee kunnen wij u toegang geven tot de Google container die u later gaan instellen in uw mijnwebwinkel omgeving.

Let op! Heeft u meerdere vervoerders en wenst u maar 1 vervoerder als pakketpunt verzendmethode? Wilt u bijvoorbeeld alleen DHL Parcelshops activeren en geen PostNL Pakketpunten omdat u PostNL alleen voor brievenbuspakjes heeft? Vermeld dit dan ook in de e-mail naar ict@parcelpro.nl.

Stap 2
Ga naar mijnwebwinkel.nl/login. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Stap 3
Navigeer naar Online bestellen > Verzendopties > tabblad Landenbeheer. Klik op Land toevoegen.


Stap 4
Kies een land en voer een Weergavenaam in waarin Pakjegemak, Parcelshop, Parcelpoint, Pakketpunt, Servicepoint, Servicepunt, Pickuppoint, Afhaallocatie of Afhaalpunt voorkomt. Klik op opslaan.


Stap 5
Navigeer naar Marketing > Google diensten > tabblad Google Tag Manager. En klik op Verbinden met Google.

Stap 6
Login met uw Google-account.

Door te linken met uw Google-account geven wij u toegang tot de Google Tag Manager Container voor deze dienst. De container zorgt ervoor dat in de checkout een pakketpunt kan worden gekozen wanneer een verzendoptie met de naam Pakjegemak afhaal locatie bestaat in de checkout.

Stap 7
Klik op Toestaan.


Stap 8
De instellingen zijn succesvol ingesteld. Uw webwinkel klanten kunnen nu een pakketpunt kiezen in de checkout.


FAQ

Nieuwe zendingen worden niet meer gesynchroniseerd met het verzendsysteem
Controleer of de koppeling tussen Mijnwebwinkel en het verzendsysteem van Parcel Pro niet automatisch is geblokkeerd. Wanneer er drie keer achter elkaar een probleem voordoet met het ophalen van nieuwe zendingen wordt de koppeling automatisch geblokkeerd en wordt het veld met Blokkade ingevuld met sinds wanneer de koppeling is geblokkeerd. Ook kunt u zien wat de reden was voor de blokkade. Als dit het geval is kunt u contact opnemen met ict@parcelpro.nl met de vraag om de koppeling te deblokkeren.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 17 februari 2020