Waar kunnen we je mee helpen?

Exact handleiding

exact logoDit is de installatiehandleiding voor onze API koppeling met Exact. Bij vragen kunt u support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar +31 (0)85-2732780. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de Exact koppeling in het verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen > exact. Wij horen graag wat uw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met uw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.

 

Om gebruik te maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens nodig om een verbinding tot stand te kunnen brengen. Dit zijn de API keys die gelinkt zijn aan uw verkoopaccount. Deze kunt u zelf opvragen in uw verkoopaccount door de volgende stappen te volgen.

Stap 1
Ga naar https://apps.exactonline.com/nl/nl-NL/V2 en vul hier uw Gebruikersnaam en Wachtwoord in, klik op Login.

stap 1

Stap 2
Klik op Registreer API keys rechtsboven op de pagina. Wanneer deze optie niet beschikbaar is heeft uw account niet voldoende rechten. Neem contact op met de beheerder van uw Exact omgeving of direct via de supportafdeling van Exact.

Stap 3
Kies vervolgens voor Registreer een nieuwe API key.

exact handleiding stap 3

Stap 4
Neem de volgende gegevens over:

Klik vervolgens op de button Bewaren.

exact handleiding stap 4

Stap 5
Klik op de button Bewerken van de zojuist aangemaakte API key Parcel Pro.

exact handleiding stap 5

Stap 6
Gebruik de Client ID en Client secret voor de volgende stappen in het verzendsysteem

Stap 7
Ga naar het online verzendsysteem. Vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Stap 8
Navigeer naar de pagina Koppelingen, kies voor ‘Exact’ en vul de gegevens vanuit Exact als volgt in:

  • Key = Client ID uit Exact
  • Secret = Client Secret uit Exact.

Klik vervolgens op de button Installeren.

exact handleiding stap 8

Stap 9
Klik op Toestaan als u akkoord gaat met de voorwaarden. Wanneer dit venster niet direct getoond wordt, kan het zijn dat u eerst moet inloggen.

exact handleiding stap 9

Stap 10

Nadat u op Toestaan heeft geklikt is de connectie tot stand gebracht en zullen de orders elk uur automatisch ingeladen worden.

exact handleiding stap 10

 

Meestgestelde vragen

Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist
Controleer goed of de gekopieerde gegevens goed zijn overgenomen.

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de Exact pagina via instellingen > koppelingen > exact binnen het verzendsysteem geen datum bij het veld Blokkade voor de Exact koppeling is genoteerd. Als dit het geval is bent u hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. U kunt de datum in het veld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door de knop Opslaan. Als dit niet het geval is kunt u contact opnemen met ons zodat we dit voor u gaan uitzoeken.

Mist u zendingen?
De zendingen worden ieder uur gesynchroniseerd. Duur dit te lang of wilt u de zendingen op dit moment zien? Gebruik dan de knop Synchroniseren bovenaan de tabel bij Zendingen.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 18 september 2019