Dit is de installatiehandleiding voor onze API koppeling met Exact. Bij vragen kun je support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar +31 (0)85-2732780. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de Exact koppeling in het verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen > exact. Wij horen graag wat jouw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.
Installeren
Om gebruik te maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens nodig om een verbinding tot stand te kunnen brengen. Dit zijn de API keys die gelinkt zijn aan jouw verkoopaccount. Deze kun je zelf opvragen in jouw verkoopaccount door de volgende stappen te volgen.
Stap 1
Ga naar https://www.exact.com/nl/login en ga naar Exact Online App Store. Klik op Inloggen.
Stap 2
Login met jouw accountgegevens van Exact.
Stap 3
Kies vervolgens voor Een app registreren.
Stap 4
Neem de volgende gegevens over:
- Naam: Parcel Pro
- Redirect URL: https://login.parcelpro.nl/api/exact/success.php
Klik vervolgens op de knop Registeren.
Stap 5
Houd de volgende gegevens bij de hand voor de volgende stappen: Client ID en Client Secret.
Stap 6
Ga naar het online verzendsysteem. Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen.
Stap 7
Navigeer naar de pagina Koppelingen.
Stap 8
Klik op de knop + Nieuwe Koppeling.
Stap 9
Kies voor Exact en klik op Koppelen.
Stap 10
Vul hier de volgende gegevens in bij de volgende velden:
- Key = Client ID uit Exact
- Secret = Client Secret uit Exact
- Label = Naam voor je eigen referentie
- ShopID = Binnen Exact is dit je Division/Administratie
Zet de slider op Actief en klik op Koppelen.
Stap 11
Klik op Toestaan als je akkoord gaat met de voorwaarden. Wanneer dit venster niet direct getoond wordt, kan het zijn dat je eerst moet inloggen.
Stap 12
Nadat je op Toestaan hebt geklikt, is de connectie tot stand gebracht en zullen de orders elk uur automatisch ingeladen worden.
Veelgestelde vragen
Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist
Controleer goed of de gekopieerde gegevens goed zijn overgenomen.
Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de Exact pagina via instellingen > koppelingen > exact binnen het verzendsysteem geen datum bij het veld Blokkade voor de Exact koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, ben je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. Je kunt de datum in het veld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door de knop Opslaan. Als dit niet het geval is kun je contact opnemen met ons zodat we dit voor je gaan uitzoeken.
Mis je zendingen?
De zendingen worden ieder uur gesynchroniseerd. Duurt dit te lang of wil je de zendingen op dit moment zien? Gebruik dan de knop Synchroniseren bovenaan de tabel bij Zendingen.