Dit is de installatiehandleiding voor onze koppeling met Etsy. Bij vragen kan je altijd bellen of support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de Etsy koppeling in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > Etsy.
Wij horen graag wat je bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter.
Installeren
Om gebruik te maken van de koppeling tussen Etsy en het online verzendsysteem is het nodig om een account te hebben bij Parcel Pro.
Stap 1
Navigeer naar login.parcelpro.nl en log in met je account.
Stap 2
Aan de linkerkant vind je een menu, kies hier voor Instellingen en dan Koppelingen.
Stap 3
Klik op + nieuwe koppeling en selecteer vervolgens Etsy in de getoonde lijst.
Stap 4
Voer je eigen (optionele) referentie in onder Label of klik direct op Koppelen.
Stap 5
Je wordt nu doorverwezen naar een inlogpagina van Etsy. Na het inloggen bij Etsy is de koppeling klaar voor gebruik. Er kan ook gevraagd worden om een authenticatiecode, indien geactiveerd.
Klaar: de koppeling is nu geconfigureerd!
Je kunt de koppeling beheren door binnen Parcel Pro te navigeren naar Instellingen > Koppelingen > Etsy. Nu ben je klaar om je verzendlabels af te drukken via het verzendsysteem!
Meer over de koppeling
Een order wordt automatisch doorgezet naar Parcel Pro op het moment dat deze betaald is, waarna de track & track van de aangemaakte zending wordt teruggeschreven naar Etsy. De barcode terugkoppeling werkt echter alleen op basis van de voervoerders DPD, DHL en PostNL.
Parcel Pro meldt de zending aan bij de vervoerder van je keuze op basis van je standaard verzendwijze zodat de zending traceerbaar wordt voor de ontvanger. Het afgedrukte label plak je op de zending en lever je in bij een afleverpunt of kunnen bij je worden opgehaald door de vervoerder wanneer je dagelijks veel zendingen hebt.
App beheren
De app beheren kan via de pagina Accountinstellingen > Integraties > Beheer in de Etsy omgeving. Wanneer je op Parcel Pro klikt word je doorverwezen naar de handleiding. De geïnstalleerde Parcel Pro app verwijderen doe je door naar de Integraties > Beheer pagina te gaan en vervolgens op de button Loskoppelen te klikken.
Veelgestelde vragen
Kan ik een locatiekiezer voor servicepunten weergeven in de checkout?
Nee, dit is niet mogelijk in de checkout van Etsy.
Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade voor de Etsy koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, wordt je door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. Je kan de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@shops-united.nl, zodat we dit voor je gaan uitzoeken. De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.
Welke vervoerders worden ondersteund?
De verzendmethode wordt bepaald op basis van de geactiveerde contracten onder je account in het verzendsysteem. Dit kun je dus niet handmatig aangeven via de back-end van Etsy.
Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in Shops United een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.