Waar kunnen we je mee helpen?

CS-Cart handleiding

Dit is de installatiehandleiding voor onze plugin met CS-Cart. Bij vragen kun je via ict@parcelpro.nl of het telefoonnummer 085 273 2785 support aanvragen. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de CS-Cart plugin in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > CS-Cart.

Wij horen graag wat jouw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.

 

Installeren

Om gebruik te maken van de koppeling tussen CS-Cart en het online verzendsysteem is het nodig om API toegang te geven via het CS-Cart Admin panel.

⚠️ Wij raden je aan om eerst een account aan te maken bij Parcel Pro of Shops United en daarna de installatie te voldoen.

Stap 1
Ga naar jouw CS-Cart Admin panel en login.

Stap 2
Navigeer naar het menu, klik op Klanten en kies voor Beheerders.

cs cart stap 2

Stap 3
Open het beheerdersaccount waarvoor je de API-toegang wil activeren (bijvoorbeeld admin@example.com).

cs-cart stap 3

Stap 4
Ga naar het tabblad API-toegang en vink Ja, sta deze gebruik toe de API te gebruiken.

cs-cart stap 4

Stap 5
Kopieer de API sleutel en klik op Wijzigingen opslaan. De automatisch gegenereerde API sleutel wordt gegenereerd. 

cs-cart stap 5

Stap 6
Ga naar het verzendsysteem en login met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. 

Stap 7
Ga in het verzendsysteem naar instellingen > koppelingen > CS-Cart en vul de API instellingen als volgt in:

  • Key = het e-mailadres van jouw beheerdersaccount in CS-Cart
  • URL = de URL van jouw CS-cart webshop     
  • Secret = de API sleutel uit CS-Cart (bij API toegang)

De koppeling is nu geconfigureerd. Nu ben je klaar om jouw verzendlabels af te drukken via het verzendsysteem!

 

Veelgestelde vragen

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade voor de CS-Cart koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, word je door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. Je kunt de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@parcelpro.nl of 085 273 2785, zodat we dit voor je gaan uitzoeken.  
De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders DHL, DPD, Cycloon, GLS, PostNL en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder jouw account in het verzendsysteem.

Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype.
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in CS-Cart een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 26 juni 2023