Waar kunnen we je mee helpen?

CCV Shop handleiding

Dit is de installatiehandleiding voor onze app met CCV Shop. Bij vragen kunt u support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar 085 273 2785. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de CCV Shop app in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > CCV Shop. Wij horen graag wat uw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met uw feedback maken wij de plugin steeds een stap beter.

Installeren

Om gebruik te maken van de koppeling tussen CCV Shop en het online verzendsysteem is het nodig om een app te installeren via de CCV Shop App Store.

Wij raden u aan om eerst een account aan te maken bij Parcel Pro en daarna de app te installeren.

Stap 1
Login op uw account in het verzendsysteem met uw en wachtwoord.

Stap 2
Open een nieuw tabblad in uw browser voor CCV Shop. Ga naar uw CCV Shop omgeving bijv. via https://login.ccvshop.nl. Vul hier uw Gebruikersnaam, Wachtwoord en Domeinnaam in en klik op de groene button LOGIN.

Stap 3
Aan de linkerkant ziet u een menu, kies voor App Store

Stap 4
Tik in het zoekvenster rechtsboven de zoekterm parcel pro in en klik op het zoekicoon. Of ga naar Verzendingen en zoek de Parcel Pro app.

Stap 5
Start de installatie door bovenaan de pagina te klikken op de button INSTALLEREN.


Stap 6
Start de installatie door onderaan de pagina te klikken op de groene button VOLGENDE te klikken.

Stap 7
De app is succesvol geïnstalleerd. Klik op SLUITEN om de pop-up te sluiten

Stap 8
Klik op WIJZIGEN. Het dashboard van het verzendsysteem verschijnt nu in een pop-up. Heeft u nog geen account bij Parcel Pro? Ga dan naar de pagina Account in het verzendsysteem via het pop-upvenster en vul uw klantgegevens aan.

 

De koppeling is nu geconfigureerd. Nu bent u klaar om uw verzendlabels af te drukken via het verzendsysteem! Om uw gebruikersgemak te vergoten raden wij u aan via het verzendsysteem in te loggen en niet via het pop-upvenster in de CCV Shop omgeving.

 

Meer over de koppeling

Een order wordt automatisch doorgezet naar Parcel Pro op het moment dat deze betaald is, waarna de track & track van de aangemaakte zending wordt teruggeschreven naar CCV Shop. Parcel Pro meldt de zending aan bij de vervoerder van uw keuze (DHL, DHL Express, DPD, Fietskoeriers.nl, GLS, PostNL, Red je Pakketje of UPS) zodat de zending traceerbaar wordt voor de ontvanger. Het afgedrukte label plakt u op de zending en levert u in bij een afleverpunt, of kunnen bij u worden opgehaald door de vervoerder wanneer u dagelijks veel zendingen heeft.


App beheren

De app beheren kan via de app pagina in de CCV Shop omgeving. U kunt de app terugvinden door naar de App Store te gaan. Tik in het zoekvenster rechtsboven de zoekterm parcel pro in en klik op het zoekicoon. Of ga naar Verzendingen en zoek de Parcel Pro app. Wanneer u op de Wijzigen button klikt wordt u doorverwezen naar het online verzendsysteem. De geïnstalleerde Parcel Pro app verwijderen doet u door naar de Aangekochte apps pagina te gaan, de app aan te klikken en vervolgens op de rood omcirkelde button App annuleren te klikken.

 

enlightenedVeelgestelde vragen

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen > CCV Shop in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade is genoteerd. Als dit het geval is, wordt u door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. U kunt de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@parcelpro.nl of 085 273 2785, zodat we dit voor u gaan uitzoeken. De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders DHL, DHL Express, DPD, Fietskoeriers.nl, GLS, PostNL, Red je Pakketje en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder uw account in het verzendsysteem.

Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in Parcel Pro een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 28 januari 2020