Dit is de gebruikershandleiding voor onze koppeling met Bol.com. Bij vragen kun je support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar 085 273 2780. Kijk voor de meest recente informatie m.b.t. de Bol.com koppeling in het verzendsysteem via het menu > instellingen > koppelingen > Bol.com. Wij horen graag wat jouw bevindingen zijn m.b.t. deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter!
Client credentials genereren
Om gebruik te kunnen maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens van je nodig. Dit zijn de Client credentials die gelinkt zijn aan jouw Bol.com verkoopaccount. Deze kun je zelf opvragen in jouw verkoopaccount door éénmalig de volgende 9 stappen te doorlopen.
Stap 1
Ga naar login.bol.com/login. Vul hier jouw e-mailadres en wachtwoord in. Klik op Inloggen.
Stap 2
Klik op Instellingen in het menu waar jouw (bedrijfs)naam staat. Er verschijnt een dropdown menu waar Instellingen een item van is.
Stap 3
Ga naar het kopje Diensten en klik vervolgens op API Instellingen.
Stap 4
Onder het kopje Client Credentials vind je de button Aanmaken, klik hierop.
Stap 5
Vul de naam in van jouw nieuwe Client Credentials gebruiker en klik op Ja, voeg toe.
Stap 6
Er verschijnt nu een scherm met jouw Client ID. Klik vervolgens op Toon secret. In de volgende stap heb je deze 2 keys nodig in ons verzendsysteem.
Stap 7
Ga in ons verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen.
Klik rechtsboven op Nieuwe koppeling en klik op de button Installeren bij Bol.com.
Stap 8
Vul de gegevens (client credentials) vanuit bol.com als volgt in: Key = Client ID, Secret = Client Secret. Activeer de koppeling door de schuifbalk naar rechts te swipen bij Actief.
Stap 9
Klik op Verbinden. Als de gegevens goed zijn ingevoerd verschijnt er een melding dat de koppeling succesvol tot stand is gebracht.
Veelgestelde vragen
Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist.
Ga in het verzendsysteem naar de Bol.com pagina via het menu instellingen > koppelingen > bol.com. Mogelijk zijn de velden Key en Secret leeg of verkeerd ingevuld.
- Controleer of de gekopieerde gegevens juist zijn ingevoerd.
- Controleer of je Client credentials voor productie hebt gegenereerd en deze hebt ingevoerd in ons verzendsysteem.
Zendingen komen niet meer binnen
Ga in het verzendsysteem naar de Bol.com pagina via het menu instellingen > koppelingen > bol.com. Controleer of er een datum bij het veld Blokkade voor de Bol.com koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, ben je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. Verwijder de datum in het veld Blokkade en probeer opnieuw verbinding te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, kun je contact met ons opnemen zodat we dit voor je gaan uitzoeken.
De zendingen worden elk uur gesynchroniseerd. Duurt dit te lang of wil je de zendingen op dit moment zien? Klik dan op de button Synchroniseren bovenaan de tabel bij Zendingen.