Waar kunnen we je mee helpen?

Amazon handleiding

Onze Amazon koppeling is tijdelijk niet beschikbaar

 

amazonDit is de gebruikershandleiding voor onze koppeling met Amazon. Bij vragen kun je via ict@parcelpro.nl of het telefoonnummer 085 273 2780 support aanvragen. Kijk voor de meest recente informatie over de Amazon koppeling in het verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen > amazon.
Wij horen graag wat jouw bevindingen zijn m.b.t. tot deze API koppeling. Met jouw feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter.

 

 

API Keys genereren

Om gebruik te maken van de koppeling hebben wij enkele gegevens nodig om een verbinding tot stand te kunnen brengen. Dit zijn de API keys die gelinkt zijn aan jouw verkoopaccount. Deze kun je zelf opvragen in jouw verkoopaccount door de volgende stappen te volgen. We gaan ervan uit dat je al bent ingelogd.

Stap 1
Ga naar jouw Amazon omgeving. Vul hier jouw e-mail en wachtwoord in en klik op de button Sign-In.

amazon inlogscherm

Stap 2
Kies Instellingen in het menu aan de rechterkant. Er verschijnt een dropdown menu waar Gebruikersmachtigingen een item van is.amazon seller central menu scherm

Stap 3
Klik op Bezoek Je apps beheren. 

gebruikersmachtingen scherm

Stap 4
Klik op de button Nieuwe ontwikkelaar autoriseren.

nieuwe ontwikkelaar autoriseren
Vul bij Naam ontwikkelaar in: Parcel Pro
En vul bij Ontwikkelaars-ID in: 251442282498

invulvelden vullen

Klik op Volgende en accepteer de voorwaarden. Je krijgt nu het volgende te zien:

amazon koppeling toegang gelukt

Stap 5
Ga in het verzendsysteem naar instellingen > koppelingen > amazon en vul de gegevens als volgt in:

  • ShopID = Verkoper-ID
  • Token = MWS Auth-token
     

Stap 6
Klik op verbinden. Als de gegevens goed zijn overgenomen verschijnt er een melding dat de koppeling succesvol tot stand is gebracht.

amazon koppeling instellingen scherm parcel pro verzendsysteem

 

Meestgestelde vragen

Let op! Verbinding tot stand brengen mislukt, gegevens onjuist
Controleer goed of de gekopieerde gegevens goed zijn overgenomen. Controleer bovendien of er geen spatie meegenomen is tijdens het kopiëren.

Zendingen komen niet meer binnen
Controleer of er op de pagina Koppelingen binnen het verzendsysteem geen datum bij het veld Blokkade voor de Amazon koppeling is genoteerd. Als dit het geval is ben je hiervan per mail op de hoogte gebracht. Je kunt de datum in het veld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door de knop Opslaan. Als dit niet het geval is kun je contact opnemen met ons zodat we dit voor je gaan uitzoeken. De zendingen worden ieder uur gesynchroniseerd. Duurt dit te lang of wil je de zendingen op dit moment zien? Gebruik dan de knop Synchroniseren bovenaan de tabel bij (Lopende) Zendingen.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 14 juli 2023