Waar kunnen je we mee helpen?

Afosto handleiding

afosto logoDit is de installatiehandleiding voor onze API koppeling met Afosto. Bij vragen kunt u support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar +31 (0)85-2732780. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de Afosto koppeling in het verzendsysteem via het menu instellingen > koppelingen > afosto. Wij horen graag wat uw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met uw feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter

Installeren

Om gebruik te maken van de koppeling tussen Afosto en het online verzendsysteem is het nodig om een toegang te geven via het Afosto dashboard.

⚠️  Wij raden u aan om eerst een account aan te maken bij Parcel Pro en daarna de API koppeling te installeren.

Stap 1
Ga naar het verzendsysteem en klik op Inloggen.

Stap 2
Ga via het menu instellingen > koppelingen > afosto. Klik op de link onder het kopje Installatie.

Stap 3
Ga naar uw Afosto omgeving. Vul hier uw gebruikersnaam of e-mailadres en wachtwoord in en klik op de button Inloggen.

Stap 4
Geef toestemming door onderaan de pagina te klikken op de groene button Toestaan. De installatie is nu klaar.

stap 4

Veelgestelde vragen

Zendingen komen niet meer binnen. Controleer of er op de pagina Koppelingen in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade voor de Afosto koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, wordt u door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. U kunt de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@parcelpro.nl of +31 (0)85-2732785, zodat we dit voor u gaan uitzoeken. De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders DHL, DPD, Fietskoeriers.nl, GLS, PostNL, UPS en Sandd worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder uw account in het verzendsysteem.

Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in Afosto een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 02 september 2019