Waar kunnen we je mee helpen?

Afosto handleiding

afosto logoDit is de installatiehandleiding voor onze API koppeling met Afosto. Bij vragen kun je support aanvragen via een e-mail naar ict@parcelpro.nl of bellen naar 085 273 2785. Kijk voor de meest recente informatie met betrekking tot de Afosto koppeling in het verzendsysteem via het menu Instellingen > Koppelingen > Afosto. Wij horen graag wat jouw bevindingen zijn met betrekking tot deze koppeling. Met jouw feedback maken wij de koppeling steeds een stap beter

Installeren

Om gebruik te maken van de koppeling tussen Afosto en het online verzendsysteem is het nodig om een toegang te geven via het Afosto dashboard.

⚠️ Wij raden je aan om eerst een account aan te maken bij Parcel Pro en daarna de API koppeling te installeren.

Stap 1
Ga naar het verzendsysteem en klik op Inloggen.

Stap 2
Ga via het menu Instellingen > Koppelingen > Afosto. Klik op de link onder het kopje Installatie.

Stap 3
Ga naar jouw Afosto omgeving. Vul hier jouw gebruikersnaam of e-mailadres en wachtwoord in en klik op de button Inloggen.

afosto handleiding stap 3

Stap 4
Geef toestemming door onderaan de pagina te klikken op de groene button Toestaan. De installatie is nu klaar.

afosto handleiding stap 4

Veelgestelde vragen

Zendingen komen niet meer binnen. Controleer of er op de pagina Koppelingen in het online verzendsysteem geen datum bij het invulveld Blokkade voor de Afosto koppeling is genoteerd. Als dit het geval is, word je door middel van een e-mail op de hoogte gebracht. Je kunt de datum in het invulveld Blokkade verwijderen en opnieuw een verbinding proberen te maken door te klikken op de button Opslaan. Als dit niet het geval is, neem dan contact op via ict@parcelpro.nl of 085 273 2785, zodat we dit voor je gaan uitzoeken. De zendingen worden automatisch in het online verzendsysteem ingeladen, wanneer deze nieuw is of van status veranderd.

Welke vervoerders worden ondersteund?
De vervoerders DHL, DPD, Cycloon, GLS, PostNL en UPS worden ondersteund op basis van de geactiveerde contracten onder jouw account in het verzendsysteem.

Een zending bevat verkeerde gegevens of een verkeerd verzendtype
Dit moet handmatig in ons verzendsysteem veranderd worden. Het is vooralsnog niet mogelijk om – na een bestelling met gekozen verzendtype van de consument - in Afosto een wijziging aan te brengen aan het verzendtype, of een order opnieuw door te zetten.

Heeft dit artikel je geholpen? Ja Nee
Gewijzigd op: 26 juni 2023